top of page
YDINvalmennus


Lähtökohta
Yritykseen on ostettu myyntivalmennusta, joissa konsulttien kanssa yhdessä on kehitetty myyntifunnelin määrän, laadun tai systematiikan osioita. Valmennuspäivät ovat olleet vaihtelevia, jotkin todella inspiroiviakin. Todellisuudessa näistä valmennuksista on ankkuroitunut mukaan pitkäaikaiseen arkitekemiseen vain pieni osa.
Kuulostaa tutulta - olen myös itse astunut tähän miinaan. Työssäni olen ostanut valmennuksia, joiden päivän anti on ollut hyvin inspiroiva, ja joista osallistujat ovat antaneet hyvät arvosanat tyytyväisyydestä valmennukseen päivän päätteeksi. Ongelma onkin siinä, että suurimmalle osalle valmennettavista tekeminen arjessa ei ole muuttunut kuin minimaalisesti, kun valmennuksen hyötyä on kysytty muutamien kuukausien päästä.
Hei myynnin johto,
kuinka monesti olet kysynyt myyntivalmennuksen hyödyllisyyttä 3 kk
tai vaikka 12 kk kuluttua valmennuksesta?
Traditionaalinen luokkahuonevalmennus myyntijohdon ja konsulttien suunnittelemana ei yksinkertaisesti palvele riittävästi organisaatioita, se ei palvele riittävästi myyjiä!
Ratkaisu
YDINvalmennuksen konseptissa valmennus rakennetaan myyntihenkilöstön perspektiivistä katsoen sen sijaan, että valmennusrunko ja sisältö synnytetään johdon tilannekuvasta. Johdon tehtänä on näyttää yrityksen tavoitteet, suunta sekä strategia. Myyntivalmennuksen tehtävä on varmistaa, että henkilöstö on motivoitunut tekemään arjessa asioita oman ammatillisen kehittymisensä eteen.
Kun ihminen kokee saavansa henkilökohtaista ja persoonaansa sopivaa arvoa valmennuksesta, on myyntivalmennuksen pitkäaikainen vaikute tehokas. Johdon tehtäväksi jää ohjata nälkäistä tiimiä haluttuun suuntaan.
bottom of page